Ny hjemmeside

Køb ny, professionel WordPress hjemmeside til dit firma

Brug din hjemmeside til at skabe resultater

Hjemmesiden er dit visitkort, din base, dit digitale hjem. Gæsterne kommer uanmeldt og tjekker dig ud, når de skal vælge leverandør. Så du skal altid sikre dig, at hjemmesiden er skarp, opdateret og på bedste vis repræsenterer dig og dine værdier. Hvis de besøgende henvender sig, er du lykkedes med at bruge din hjemmeside til at skaffe kundeemner – også kaldet leads. Og det er formålet med de fleste hjemmesider.

10 år med hjemmesider

Jeg har bygget hjemmesider i WordPress de sidste 10 år. Hjemmesiderne har jeg de første fem år brugt til affiliate marketing (reklamefinancierede hjemmesider). De seneste fem år har jeg brugt mine kompetencer til at lave hjemmesider for firmaer især. Jeg er hverken uddannet programmør eller designer. Men jeg har arbejdet i 10 år med markedsføring og hjemmesider. Det betyder, at jeg – når jeg bygger hjemmesider – har fokus på at lave hjemmesider, som er effektive til at markedsføre dit eller din sag. En hjemmeside skal løse en opgave, være effektiv – om det så handler om at skaffe nye kunder eller skabe opmærksomhed omkring din sag.

Leveringstid og pris

Hvis du køber en ny wordpress hjemmeside her hos mig, får du leveret varen hurtigt og til en konkurrencedygtig pris. Der går typisk 2 uger fra bestilling, hvis du har det hele klar. Og prisen ligger omkring 5000+moms for en mindre firmaside. Det afhænger selvfølgelig af, hvor mange undersider, du har. Og så gør det også en forskel, hvor meget tekst og billeder, du har klar.

Tekst og billeder til din hjemmeside

Jeg anbefaler, at du enten selv skriver teksten eller bestiller teksten hos et bureau. Jeg kan anbefale et par stykker, hvis du mangler referencer. Jeg skal nok vejlede dig i, hvordan du skriver eller får skrevet en god og sælgende tekst, hvis du er interesseret i den sparring.

I forhold til billeder, så har du ideelt set en fotograf forbi. Men mindre kan også gøre det. Du kan tage billeder med din iPhone, hvis der er rimelig ny og af en høj nok kvalitet. Og så kan vi også bruge stock billeder i en vis udstrækning.

Tekst og billeder til din hjemmeside kan altså fremskaffes på forskellig vis alt efter pengepung. Spørg mig, hvis du har behov for sparring.

Referencer

Krav til en hjemmeside i 2021

Det ikke længere nok bare at have en hjemmeside. I 2021 bør den være

  1. responsiv (Hjemmesiden skal kunne tilgås og læses fra både computer, tablet og mobil. Og det skal ske ved at den tilpasser sig de forskellige skærmstørrelser responsivt)
  2. hurtig (Hjemmesiden skal indlæses på et splitsekund. Det er et must. For statistikker viser, at brugerne springer fra, hvis de venter for længe. Og så vender de bare tilbage til søgeresultaterne eller facebookfeedet)
  3. visuel (Sørg for at benytte billeder, grafikker, punktopstillinger og sektioner. Ellers er det svært at fastholde læserne)
  4. effektiv (En effektiv hjemmeside har øje for konverteringerne. Enhver landingssider bør have en fremtrædende mulighed for at konvertere. Ellers taber man kunderne.)

Kundens besøg på dit website er blot 1 touch point af mange

Hvis ikke du har en hjemmeside eller din nuværende ikke lever op til de fire krav, vil kunderne med tiden drive over til dine konkurrenter, som har styr på den del.

Sådan er realiteterne. Og man kan derfor ikke negligere sin digitale kommunikation, hvad enten man er håndværker, psykolog, økonom eller revisor.

Jeg har hørt restauratører sige, at de blev fravalgt som spisested pga deres forældede hjemmeside. Det hører til sjældenhederne, at virksomhedsejere får så meget ærlig information fra deres kunder. Og derfor bør man virkelig lytte og tilpassse sig, hvis man fremover vil skaffe og fastholde kunder.

Men din hjemmeside er ikke en ø. Ideelt set er din hjemmeside et touch  point – blandt mange – for dine kunder. Som regel er kunderejsen langt og mangefacetteret. Kunderne besøger websitet, besøger facebook siden, besøger din Google My Business profil, din instagramkonto osv osv. Besøget på websitet fører ikke nødvendigvis til en konvertering med det samme. Men med lidt intelligent brug af Facebook og Google kan man bruge besøget på websitet til at etablere markedsføring til personen, når de fortsætter deres færd på Internettet.

WordPress hjemmeside – det perfekte CMS

Der findes en stribe CMS-systemer, som kan hjælpe en hurtigt i gang. CMS står for Content Management System. Men de fleste vil med tiden ende op med WordPress som CMS, da det er brugervenligt, holdes opdateret og kan installeres nemt på mange webhoteller. Rent faktisk mere end 25% af alle hjemmesider på kloden bygget i WordPress. Og det er ikke noget tilfælde.

WordPress er nemt at redigere, det er open source. Og den massive udbredelse gør, at man kan finde hjælp til netop WordPress i hele verden.

Opret sider og indlæg, kategorier og tags

WordPress er bygget i programmeringssproget php og rummer for den almindelige bruger en back end og en front end. Fra back end kan man oprette sider og indlæg, kategorier og tags, som man kan anvende til at strukturere informationen på sin hjemmeside.

Siderne kan bruges til statiske sider og indlæggene kan bruges til opdateringer og blogindlæg.

Ideel til blogging og til firmahjemmesider

Oprindelige var WordPress en blogging platform. Og den benyttes da også af utallige bloggere, som skriver indlæg hver eneste dag. Men platformen har også bare vist sig ideel til mindre firmahjemmesider.

Bloggingfunktionen bør faktisk også benyttes af de fleste hjemmesider til det formål, der hedder content marketing.

Hvor lige vælge mig til at lave hjemmesiden?

Der findes rigtig mange udbydere, når det kommer til at lave hjemmesider. Så hvorfor så vælge netop mig?
Det her med at lave hjemmesider er kun et ud af flere produkter, jeg har arbejdet med. Jeg har rent faktisk 10 års erfaring med online markedsføring. Og jeg ved derfor, hvad en hjemmeside skal kunne, hvis den ikke bare skal se pæn ud – men performe og skaffe kunder. Succes med hjemmesiden handler om hastighedsoptimering, viden om teknisk SEO, on page SEO, brugervenlighed, farvekombinationer, responsivt design, en høj Google page speed score, landingssider oprettet på baggrund af søgeordsanalyser, unikt indhold, en sund linkprofil og meget, meget mere.

Der ligger altså flere overvejelser bag, når jeg producerer hjemmesider, end du måske tror. Igen: Jeg laver ikke bare visitkort, men kundeskabende hjemmesider. Og meget af arbejdet kan ikke nødvendigvis ses med det blotte øje, da f.eks. handler om at komprimere billeder tilføje meta tags, indstille caching og meget mere.

Så du kan sikkert godt finde hjemmesidefirmaer, som er udprægede designere. Men her får du oveni et fedt design et website, der er sat op til at fungere som en lead generator / kundemagnet. Hjemmesiden skal nemlig ikke bare være pæn. Den skal søgemaskineoptimeres, den skal struktureres i forhold til kampagner i Google Ads, der skal gøres plads til scripts til annoncering på Facebook og tages billeder, som kan genbruges i din online markedsføring. Alt det får du med, når du bestiller en ny, lækker WordPress hjemmeside billigt her hos mig..