Google Ads

Finder kunder online ved at reklamere med Google Ads. Kom i gang i dag!

Hvad er Google Ads (tidl. Google AdWords)?

Google Ads er Googles annoncesystem. Her kan man mod betaling få adgang til nogen af de mange millioner brugere, der dagligt besøger Google for at finde information eller produkter.

PPC

Google Ads er et PPC annoncesystem. PPC står for Pay Pr Click. Dvs. du betaler pr klik.

Hvordan får man succes med Google Ads?

Det lyder jo enkelt nok, at man betaler pr klik. Så er det vel egentlig bare at gå i gang. Humlen ved Google Ads er imidlertid, at man skal have fat i de rigtig besøgende. De besøgende som rent faktisk har lyst til at købe fra din webshop eller bestille noget hos dit firma.

For at finde de rette besøgende må man så finde de søgeord, som ens potentielle kunder anvender. Dernæst skal man præsentere dem for annoncer, som de har lyst til at klikke på. Får man de to opgaver løst, får man succes med platformen.

Hyr en Google ads konsulent

Selvom det lyder simpelt nok, må de fleste sande, at der skal en hel del øvelse til for at få opgaven løst. For langt de fleste virksomheder vil det derfor være for stor en opgave at sætte en god konto op.

Af samme grund kan det være en god ide at hyre en Google Ads specialist. Jeg er freelance konsulent og arbejder til daglig med Google Ads. Så vil du have hjælp til at opnå dine resultater med netop Google ads, så tag fat i mig i dag.

Introduktion til Google Ads

Selvom du måske er interesseret i at outsource arbejdet med at Google Ads (tidligere Google AdWords) i det daglige, kan det stadig være gavnligt at kende lidt til emnet. Her på siden har jeg derfor anbragt en guide, som du kan bruge, hvis du vil vide mere om Google Ads.

Google Ads er en online marketing platform. Fra platformen har man mulighed for at placere tekstannoncer i både søgeresultaterne og på displaynetværket, som består af en masse websites, apps og youtubekanaler, som giver plads til annoncer fra Google Ads.

Med kombinationen af annoncer i søgeresultaterne og annoncer på websites, apps og Youtube-videoer er det muligt at nå utrolig mange mennesker på ingen tid.

Udfordringen er derfor ikke at nå ud til en masse mennesker. Udfordringer er at nå ud til de rigtige rigtige mennesker. Vi skal have fat i dem, der kan blive kunder – det er opgaven og den daglige udfordring for os konsulenter, der arbejder med online markedsføring.

 

Sådan finder du kunder med Google Ads

Når det handler om Search – dvs annoncer i søgeresulaterne – så handler det om søgeord. Mennesker, der søger efter din service eller dine produkter, er potentielle kunder. Så kunderne skal findes ved at lave annoncer, som er målrettet søgeord, der beskriver det, du gerne vil sælge.

Hvis du sælger “online marketing”, kan du dermed lave en kampagne med en annoncegruppe, hvor du placerer søgeordnet “online marketing” og en annoncer, der omhandlet netop det. Herefter vil det være op til den pris du byder – din max cpc – og den kvalitet, annoncer har ifølge Google.